چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مبلغان

در دومین روز از نشست معاونین تهذیب مدارس علمیه استان‌های مرکزی کشور کارگاه‌های مهارت‌افزایی با حضور کارشناسان در اردوگاه شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام اکبری، مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در این نشست به تبیین برنامه‌های دفتر تربیت اخلاقی پرداخت و افزود: در راستای بیان مسائل اخلاقی در میان طلاب سال گذشته بالغ بر 800 استاد اخلاق به مدارس کشور اعزام شدند

وی، آسیب‌شناسی و نیازسنجی موضوعات اخلاقی در مدارس علمیه کشور را از وظایف معاونین تهذیب عنوان و پیشنهاد کرد: معاونین تهذیب امروز باید شخصیت‌ها و اساتید توانمند اخلاقی در استان خودرا را شناسایی  و در طول سال از وجود آنان در عرصه‌های اخلاقی استفاده نمایند

حجت الاسلام اکبری، در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه های دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، مهمانی ملکوت، میثاق طلبگی، نشست هم‌اندیشی اساتید اخلاق استان و برگزاری طرح مربی‌محور را از جمله فعالیت‌های این دفتر عنوان و بر اجرای این موارد از سوی معاونان تاکیدکرد

وی، مسئول دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه راه‌اندازی سایت دفتر امور تربیت اخلاقی را از دیگر برنامه‌های این دفتر نام برد و گفت: در این پایگاه اطلاع‌رسانی مطالبی از سیره علما و نکات اخلاقی درس‌های اخلاقی در شش هزار صفحه و فایل نوشتاری ده‌هزار کتاب و ده‌هزار مقاله ارائه شده است.

وی هم چنین به برنامه های آینده این دفتر اشاره و  از برگزاری اردوی تابستانی امسال در شهرستان بناب خبر داد و افزود:‌ در ایام تابستان طلاب  طی یک دوره 10 روزه با چهل موضوع اخلاقی متنوع آشنا می‌شوند.

برگزاری دوره‌های آموزشی تقویت راهنما و مشاور

مدیر دفتر مشاوره معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه نیز در این کارگاه از برگزاری دوره‌های آموزشی تقویت راهنما و مشاور در قالب دوره مقدماتی خبر داد و گفت: این دوره جهت آشنایی مقدماتی در برخی استان‌ها برگزار شده است.

حجت الاسلام  امیری گفت: خروجی این دوره‌های مقدماتی تربیت استاد مشاور نیست بلکه برای تربیت مشاور رشته تخصصی مشاوره اسلامی در حوزه راه‌اندازی شده و در حال حاضر با 20 دانش‌پژوه فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی برگزاری دوره‌های مدیریت تحصیلی، مدیریت ازدواج و روابط خانواده را از دیگر برنامه‌های این دفتر عنوان کرد حجت الاسلام  امیری  گفت: همچنین با برگزاری دوره‌های پیش‌گیرانه برای مدارس مشکلات پیش روی طلاب بررسی و شناسایی می‌شود که تابحال بیشترین مراجعه طلاب به مرکز مشاوره در خصوص مشاوره تحصیلی بوده است.

طرح تشکیل هیئات مذهبی ویژه طلاب

حجت الاسلام  مقدمی، مسئول دفتر فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه نیز در این کارگاه به تبیین برنامه‌های  این دفتر فرهنگی پرداخت.

وی افزود: رصد اخبار سیاسی و اجتماعی از رسانه‌ها و ارسال مهم‌ترین اخبار گزینشی به معاونت‌های تهذیب مراکز و مدارس، اعزام کارشناس فرهنگی و اجتماعی به مدارس سراسر کشور و طرح تشکیل هیئات مذهبی ویژه طلاب را از دیگر برنامه‌های این دفتر عنوان کرد.

حجت الاسلام  مقدمی، در پایان از آمادگی این دفتر برای برگزاری دوره‌های فرهنگی تابستانی در سراسر کشور خبر داد و افزود: پوستر این طرح آماده شده و در آینده نزدیک جهت اجرایی شدن آن به مدارس سراسر کشور ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha